קוראים

יום ראשון, 9 ביולי 2017

לקנות מהשמים




האם בעתיד הקרוב נוכל לקנות מוצרים ולקבלם היישר … מהשמים? לאחרונה הגתה חנות הענק אמאזון רעיון שמהותו חנויות ענק מעופפות. חנויות הענק, למעשה מרכזי קניות אדירים, יהיו ספינות אוויר ענקיות שירחפו בגובה של קילומטרים רבים מעל אזורים עירוניים ויכילו טונות של סחורות. הקונים יזמינו את המוצר הרצוי וזה יגיע אליהם באמצעות רחפנים שיימצאו בתוך חנויות הענק המעופפות. הרחפנים יישלחו מתוכן, כשהם נושאים את המוצר המוזמן היישר אל המזמינים אותם כפי שניתן לראות בסרטון שבקישור זה. הגשמת הרעיון הזה תביא לייעול ההזמנות ולקיצור זמן קבלת המוצר. היא גם תביא לחיסכון רב באנרגיה משום שהרחפנים לא יצטרכו להמריא אלא רק לנוע מספינות האוויר הענקיות בדרכם למטה אל מזמיני הסחורה. לאחר שילוחם מספינת האוויר ינווטו הרחפנים את דרכם עד למקומו המדויק של הצרכן ללא שימוש באנרגיה או כמעט ללא שימוש בה. הסחורות המיועדות למלא את ספינות האוויר הענקיות יובאו על ידי ספינות אוויר קטנות. גם הדלק הנחוץ לתפעול ספינות האוויר הענקיות ועובדים שישרתו בהן יובאו על ידי ספינות אוויר קטנות. תכניתה של אמאזון כבר איננה בגדר רעיון דמיוני. היא החלה כבר לבחון שימוש ברחפנים להעברת סחורות ועתה היא מעלה את הרעיון גבוה לשמים - אל מרכזי הסחורות המעופפים הענקיים שהיא מתכננת.
כשאמאזון, ענקית הטכנולוגיה והמסחר האלקטרוני מתכננת פרויקט כזה הדבר אומר שבהחלט הוא עשוי להתגשם, ואולי ממש בשנים הקרובות.
מה השימושים של מרכזי סחורות ענקיים שכאלה בעתיד, אם אכן השימוש בהם יהיה רווח?


שימושים אפשריים לחנויות הענק המעופפות

אפשר לפרוש את הדמיון לכיוונים רבים ומגוונים. הנה כמה מהאפשרויות לשימוש שעולות בדעתי:
באזורי אסון: אזור אסון הוא אזור שניזוק באופן כבד מפגעי טבע, פגעים טכנולוגיים או פגעים חברתיים. האוכלוסייה שגרה באזורי אסון זקוקה למשאבים שונים כגון מוצרי מזון, לבוש, מים וסניטציה. ספינת אוויר ענקית שיועמסו עליה סחורות נחוצות תהיה פתרון יעיל, קל, נוח וזול יחסית להתמודדות עם האסון לעומת פתרונות אחרים כגון הטסת המוצרים לאזור האסון. היא לא תזקק למסלול המראה ונחיתה ולמקום לאחסון ספינת האוויר עצמה, משום שהיא פשוט תשהה באוויר ותתייצב מעל האזור כל זמן שיהיה בה צורך. אולי אף נכון יהיה לייעד כמה ספינות אוויר ענקיות לשימוש באזורי אסון ובעת הצורך להניע אחת מהן או יותר אל האזור כדי לאפשר קבלת סחורות הנחוצות לתושבי האזור הפגוע. מדינות שונות יוכלו לשלוח אל ספינות אוויר ענקיות כאלה מוצרים באמצעות ספינות אוויר קטנות יותר שייועדו לשם כך.
לשירות הקהל באירועי ענק: מחסני הענק המעופפים יוכלו להישלח מעל מקומות שיש בהם ריכוז גדול של קהל כגון כאלה שמתקיימות בהם הופעות רוק, הופעות של מוסיקה קלאסית ועצרות המוניות. אנשים בקהל יוכלו להזמין מוצרים שירצו בהם כגון פחיות שתייה, פיצות, משקפות לצפייה באירוע ומוצרי אלקטרוניקה שונים.
מעל פארקים גדולים שבהם אנשים רבים: במקום לחפש את החנות הקרובה לרכישת מוצרים נדרשים במהלך השהות בפארק יוכלו השוהים בו להזמינם מספינת אוויר ענקית המעופפת בגובה רב והם יגיעו באמצעות רחפנים תוך זמן קצר.
במקומות שאין בהם מרכזים מסחריים או חנויות: מחסני ענק מעופפים יוכלו להישלח למקומות נעדרי מרכזים מסחריים (למשל מדבריות) ולשמש מטיילים ושוהים במקומות האלה לרכישת מוצרים בקלות ובמהירות.
לצרכים צבאיים: כוחות הנמצאים בשטח יוכלו לקבל מוצרים בנוחות ובקלות מספינת אוויר ענקית המרחפת גבוה מעל ראשיהם. המוצרים יוכלו להיות צבאיים - נשק, תחמושת, ציוד שדאות ועוד אך גם לא צבאיים כגון סכיני גילוח, מוצרי טואלטיקה, מוצרי אלקטרוניקה קטנים ואביזרי שמע ואודיו.

עקרונית, ניתן יהיה אולי גם להציע לאנשים לבלות במרכזי הקניות המרחפים עצמם וליהנות מחוויית קניה המשולבת בנוף מרהיב כפי שהוא נראה ממרכז הקניות המרחף בשמים. יחד עם זאת, השימוש העיקרי של מרכזי הקניות המרחפים יהיה הגברת ההנגשה של רכישת מוצרים מסוגים שונים ובהוזלת המשלוחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נפש וחברה במסעות בין הכוכבים/יורם אורעד

  התמונה נוצרה על ידי playground.com כשיתאפשרו טיסות חלל למרחקים ארוכים מאד הם יימשכו עשרות, מאות ואולי אלפי שנים. אילו אתגרים נפשיים וחברתי...